Kosthold og måltider

I Namsos Barnehage er det full kost, noe som vil si at dere ikke trenger å smøre matpakke annet enn på turdag 1-2 dager i uka.

Foreldrene betaler for mat og melk sammen med foreldrebetalingen hver måned, og barna får tilbud om variert kost. Vi serverer første måltid 08.00 eller 08.30 avhengig av hvilken avdeling barnet går på, og andre måltid mellom 11.00 og 11.30. Barn som kommer tidlig på morgenen, har med seg maten sin og spiser den ved ankomst. tredje og siste måltid er et lett måltid kl. 14.00 med frukt og evt.knekkebrød.

Barn med allergier hensyntas, og vi samarbeider med foreldrene hvilken mat som kjøpes inn.

Måltidene varieres mellom brød, grøt, havregryn m/youghurt og varm-mat. Noen ganger lages maten på bålet, eller vi har felles måltid med de andre avdelingene.

Vi har kjøkkenassistent i 40%, noe som bidrar til at personalet har mer tid med barna, øker kvaliteteten på maten og gjør at kjøkkenarbeidet og renhold ivaretas på en god måte.

Vi er en "matjungel"- barnehage, noe som vil si at vi får faglig påfyll om mat og kosthold i barnehagen ut fra hva som står i Rammeplanen for barnehager. Les mer her: https://matjungelen.no/